KetoMix specialistka
Máte otázky?
Specialistka Jana vám poradí

607 487 417
(Po - Ne: 8h - 23h)


Výživový seriál (3/6): Denní příjem cukru pro průměrnou ženu

2 minuty čtení
3 (2) monika-telupilova-foto

Tentokrát se podíváme na sacharidy, které podle sladké chuti rozeznáme, tedy na ty jednoduché sacharidy neboli cukry.

Určitě vám nejsou cizí názvy jako glukóza, fruktóza, sacharóza, laktóza… Jen jste si možná nebyli jistí, kam je zařadit. Nyní už ale budete vědět, že jsou to názvy jednotlivých cukrů, tedy jednoduchých sacharidů.

glukóza – hroznový cukr
fruktóza – ovocný cukr
sacharóza – řepný cukr nebo třtinový cukr
laktóza – mléčný cukr
maltóza – sladový cukr v pivu

Jak víte, se sladkým by se to nemělo přehánět. Platí to nejen při ketonové dietě, ale i při běžné vyvážené stravě. Obecně by cukry neměly přesahovat 10 % denního energetického přijmu. Pro průměrnou ženu je to zhruba 40 g cukru na den.

Toto množství cukru najdeme například ve:
4 dcl coly 
nebo
4 dcl pomerančového džusu
nebo
dvou zralých banánech
nebo
dvou sladkých jablíčkách.

Ano, i příjem ovoce bychom měli mít pod kontrolou a to přesně z důvodu příjmu jednoduchých sacharidů. A pokud patříte mezi ty, kteří si denně dají 1-2 kusy ovoce, což odpovídá denní doporučené dávce, tak na sladkosti už místo nezbývá.

Pomohl Vám tento článek?
5 2
hodnocení
Tento článek pomohl již 2 čtenářům a má průměrné hodnocení 5

monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová
Zobrazit další články autora

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Naše další články