Výživový seriál (4/6): Jak na přílohy po KetoMix dietě

2 minuty čtení

Ve čtvrtém díle našeho výživového seriálu se můžete dočíst více o složených cukrech, tedy škrobech.

4 (2) monika-telupilova-foto

Jak už z našich vzdělávacích seriálů víte, sacharidy rozdělujeme na ty sladké jednoduché a potom na ty složené. Dnes vám vysvětlíme ty složené.

Složené sacharidy známe také pod názvem škroby a přijímáme je z pečiva, brambor, těstovin nebo například z rýže.

Škroby jsou složeny z mnoha jednoduchých sacharidů. Doporučený denní příjem sacharidů pro průměrnou aktivní osobu se pohybuje od 4 do 6 g na kilo. Ženy by se měly držet spodní hranice a muži té horní, ale záleží na množství fyzické zátěže.

Pro ženu o 60ti kilech je to tedy 240 g na den. Toto doporučení se však netýká ketonové diety, kde je maximální příjem 50 g na den. Nicméně, jakmile s ketonovou dietou skončíte, můžete sacharidy pomalu navyšovat z 50 g až na doporučené množství. Zvyšujte postupně na 100 g, 150 g a sledujte, jak vaše tělo reaguje. Pokud jste méně fyzicky aktivní nebo si váhu musíte bedlivě hlídat, není problém zůstat na 150-200 g na den.

Pro představu obsah sacharidů v pečivu a nejběžnějších přílohách:
– 200 g vařených brambor 30 g
– 200 g vařené rýže 40 g
– 200 g vařených těstovin 53 g
– 4 plátky toustového chleba (tedy dva zapečené tousty) 48 g
– jeden krajíc Šumavy 24 g

Pomohl Vám tento článek?

monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová
Zobrazit další články autora

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Naše další články