Protáhni se s KetoMix – 6. lekce

2 minuty čtení

Zacvičte si jednoduché cviky na protažení celého těla s prvky jógy. Naučíte se jak správně dýchat a skvěle tak doplníte průběh diety.

magazin monika-telupilova-foto

V této lekci se budeme věnovat chodidlům, která jsou při cvičení často opomíjena. Chodidla jsou ale velmi důležitou částí našeho těla – vaši váhu nosí celý den a významně určují držení těla. Pokud se chodidlo ve své funkci nezapojuje správně, mohou se u vás objevovat nepříjemné důsledky v podobě bolesti jakékoliv části pohybového aparátu, progrese artrotických změn a mnoha dalších obtíží. Bohužel, moderní obuv a sedavý způsob života jejich kondici příliš nepodporují. A tak se jim dnes budeme věnovat trochu více.

Samozřejmě se v této lekci budeme zabývat i zbytkem těla. Jednotlivé pozice pracují s klouby a svaly tak, jak už jste z našich předešlých videí zvyklí.  Nově se ale setkáte s lehčí dynamikou, která vás prohřeje a rozhýbe vaši páteř. Ničeho se ale nebojte, vše hravě zvládnete.

Zapamatujte si

Noha se skládá z 19 svalů, 107 vazů a 26 kostí. Je to nejzatěžovanější orgán lidského těla, o čemž svědčí i fakt, že člověk ujde během svého života přibližně 100 000 km. Noha plní hned několik funkcí. První z nich je funkce statická, která se projevuje oporou vzpřímeného těla. Dynamická funkce je nezbytná pro chůzi a adaptační funkce přizpůsobuje nohu nerovnému povrchu, tlumí nárazy během chůze, běhu atd. Tyto nárazy se pak přenášejí na další segmenty těla a jsou tlumeny páteří.

Pomohl Vám tento článek?

monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová
Zobrazit další články autora

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Naše další články

KetoMix asijský okurkový salát 2 minuty čtení

Letní low carb saláty

Níže uvedené recepty jsou již vhodné od 1. fáze. Asijský okurkový salát Co budete potřebovat na 1 porci? KetoMix bylinkový…