Nejčastější chyby při proteinových dietách

5 minut čtení

Ketonové diety jsou lidmi oblíbené čím dál víc. Není na tom nic divného – s minimálním úsilím, pohodlně, bez hladu a rychle dokáží zatočit s kily navíc, které je trápily třeba dlouhá léta. Díky principu ketózy je, při dodržování pravidel této diety, výsledek zaručen.

1 monika-telupilova-foto

Dobře se rozmyslete

Ketonové diety můžete držet samozřejmě i sami, bez jakékoli pomoci. Počítejte ale s tím, že se budete muset naučit hodně – nutričními hodnotami počínaje a složením jednotlivých jídel nebo jejich surovin konče. Kromě toho budete muset tyto potraviny nakupovat a vařit. Držení ketonové diety bez pomoci odborníků bývá finančně i časově náročné a to bývá důvod, proč ji lidé někdy vzdávají. Než se do hubnutí pustíte, raději se rozhlédněte po trhu a najděte si předem připravenou dietu. Ta vás za pár týdnů zbaví přebytečných kil a k ruce budete mít výživové poradkyně. Tak se budete mít vždy na koho obrátit, kdybyste si nevěděli rady. Nejsnazším způsobem, jak projít jednotlivými fázemi diety je použití přímo porcované nutričně vyvážené výživy, kterou poskytuje třeba právě KetoMix.

Když se rozhodnete držet dietu sami

Při proteinové dietě složené pouze z běžných potravin je potřeba dát si pozor na několik věcí tak, abyste svému tělu neublížili. Základem ketonové stravy je tuk a bílkoviny a minimální přísun sacharidů. Opravdu velký pozor si musíte dávat na to, jaké druhy proteinových potravin konzumujete. Spolu s nimi totiž můžete sníst i  nadměrné množství nasyceného živočišného tuku.  Jak všichni víme, ten bychom měli jíst velmi střídmě.  Základem by tedy měly být libová masa a méně tučné mléčné výrobky. Jediné, co je možné konzumovat i tučné, jsou ryby. Ty nám ve svém tuku dodávají  zdravotně prospěšné omega 3 nenasycené mastné kyseliny EPA a DHA, které mají preventivní vliv na celou řadu onemocnění.

Mějte také na mysli, že množství přijímaných bílkovin má svá omezení a není možné jich jíst, co hrdlo ráčí. Při nadměrném příjmu bílkovin můžete totiž nadměrně zatěžovat trávicí trakt nebo ledviny. Je také důležité tyto potraviny rovnoměrně rozložit v průběhu celého dne. Jenom tak je tělo lépe využije.

Vláknina a střevní bakterie

Když ze stravy vynecháte téměř všechny sacharidy, tak si značně omezíte zdroje vlákniny, kterou potřebujete pro správnou funkci našich střev a jako potravu pro žádoucí bakterie, které v nich žijí. Z toho důvodu velmi dbejte na adekvátní konzumaci zeleniny, která je při ketonové dietě povolena. Abyste předešli zácpě, kromě dostatečného příjmu vlákniny, je třeba pít i adekvátní množství tekutin a udržovat tělo dobře hydratované. Pokud navíc při proteinové dietě vynecháte zakysané mléčné výrobky, které jsou zdrojem bakterií mléčného kvašení, může tak dojít i ke zhoršenému trávení. Proto je vhodné pravidelně doplňovat probiotika i s prebiotiky.

Pozor na tuky!

Když fungujete na proteinové dietě, tak někdy můžete nabýt mylného dojmu, že můžete jíst zdroje tuků v neomezeném množství. Uvědomte si ale, že potraviny, které jsou hlavním zdrojem tuku, jsou také extrémně energeticky bohaté. Při jejich nadměrném příjmu můžeme jednoduše přijmout i nadbytečné množství energie, které nám zabrání v hubnutí. Během ketodiety je také potřeba přijímat doporučené denní dávky mikroživin, tedy vitamínů, minerálních látek a stopových prvků, aby vaše strava byla plnohodnotná.

V případě KetoMixu je již o vhodné složení tuku a bílkovin postaráno

Ketomix však přísun všech výše zmiňovaných látek pohlídá za vás. Jídla jsou navrhována tak, aby každá porce byla nutričně vyvážená, obsahovala správnou dávku proteinu, vlákniny, ale i vitamínů a minerálních látek. Držet KetoMix dietu je velmi jednoduché. Jídla doputují až ke dveřím vašeho domova. Spolu s nimi dostanete i přehlednou brožuru s přesným návodem a praktickými radami pro dietu. Hlídat nebudete muset nic – o všechno je postaráno. Chcete-li vědět víc, podívejte se sem.

Pomohl Vám tento článek?

monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová
Zobrazit další články autora

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Naše další články

KetoMix asijský okurkový salát 2 minuty čtení

Letní low carb saláty

Níže uvedené recepty jsou již vhodné od 1. fáze. Asijský okurkový salát Co budete potřebovat na 1 porci? KetoMix bylinkový…