KetoMix specialistka
Máte otázky?
Specialistka Jana vám poradí

607 487 417
(Po - Ne: 8h - 23h)


Keto dieta – co jíst a čemu se vyhnout

3 minuty čtení
0eefc2acf63c297f3220dab110989a59

Zvažujete, že se pustíte do ketonové diety, ale pořád váháte? Není to jen další dieta, při níž budete hladovět a většinu potravin budete mít zakázanou? Co třeba oblíbený čedar, nebo banány? Pojďme se podívat, jaké potraviny je vhodné při keto dietě konzumovat, a kterým se raději vyhnout. Zjistíte, že hladovět rozhodně nebudete!

Sladkostem a ovoci dejte červenou

Asi není žádné překvapení, že v případě proteinové diety budete muset vynechat veškeré sladkosti a sladké nápoje, a to včetně 100% džusů. Vyhněte se čokoládě, zákuskům, slazeným limonádám a dalším cukrovinkám. Stopku dejte i ovoci. Je sice zdravé a plné vitamínů, ale zároveň obsahuje vysoké množství sacharidů. A ty nechceme!

Alkoholu se zkuste vyhnout

Na rozdíl od cukrovinek, není alkohol v malém množství pro tělo nijak škodlivý. Naopak. Malé množství alkoholu každý den mu dokonce prospívá. Čemu ovšem neprospívá je naše hubnutí. Alkohol obsahuje poměrně vysoké množství zbytkového cukru, a navíc způsobuje degradaci svalové hmoty. A tu tělu chceme naopak nechat. V průběhu ketonové diety se alkoholu spíše vyhýbejte

Koření ano, ale opatrně

Při výběru vhodného koření si dávejte pozor. Pečlivě čtěte obaly kořenících přípravků, budete často překvapeni. Některé druhy kořenících směsí totiž obsahují velmi vysoké množství cukrů a nezdravých tuků. Naopak solí, v přiměřeném množství do 5 g denně, pepřem a čerstvými bylinkami rozhodně nic nezkazíte!

Dejte zelenou masu a vejcím

Jsou skvělým zdrojem živočišných bílkovin, a především ryby mají blahodárný vliv na lidské zdraví. Zařaďte tedy do svého jídelníčku červené maso, drůbež a především tučnější druhy ryb. Nebojte se ani vajec. Mýtus o jejich vlivu na zvyšování cholesterolu byl už dávno vyvrácený a při ketogenní dietě jsou navíc doporučovaná.

Není tuk, jako tuk

Dostatečný příjem tuků je pro tělo životně důležitý, je jen nutné vybírat ty správné. Extra panenský olivový olej, kokosový nebo třeba avokádový olej rozhodně doporučujeme v jídelníčku nechat. Průmyslově vyráběné rostlinné oleje, majonézy a pomazánky raději nebrat!

Pojďme si to shrnout

Je to v podstatě jednoduché, ketogenní dieta je založená na vyšším příjmu bílkovin a naopak na nižším příjmu sacharidů. Proto se také někdy nazývá proteinová, nebo nízkosacharidová dieta. Vyvarujte se tedy potravinám s vysokým obsahem sacharidů a v jídelníčku nechte potraviny, které jsou bohaté na kvalitní bílkoviny a tuky.

Pomohl Vám tento článek?

Autor článku
David Herold
Zobrazit další články autora

Naše další články

keto mix15065 (2) 3 minuty čtení

Nedělejte v ketóze zbytečné chyby!

Stejně jako dávno neplatí, že do ketonové diety nepatří pečivo a přílohy, neplatí ani to, že se musíte vzdát alkoholu. I když, i to má svoje pravidla.

0eefc2acf63c297f3220dab110989a59 1 minuta čtení

Pórkový koláč z KetoMix omelety

Stejně jako dávno neplatí, že do ketonové diety nepatří pečivo a přílohy, neplatí ani to, že se musíte vzdát alkoholu. I když, i to má svoje pravidla.

1 minuta čtení

Pizza z KetoMix houstiček

Stejně jako dávno neplatí, že do ketonové diety nepatří pečivo a přílohy, neplatí ani to, že se musíte vzdát alkoholu. I když, i to má svoje pravidla.