Výživový seriál: Denní příjem cukru pro průměrnou ženu

14.5.2019

Připravili jsme pro vás seriál 6ti krátkých článků, ve kterých vás provedeme sladkým sacharidovým světem.
Po skončení KetoMix diety se většina z vás vrátí k vyvážené stravě, která sacharidy v rozumné míře obsahuje a proto jsme se rozhodli vás vyzbrojit informacemi.

Tentokrát se podíváme na sacharidy, které podle sladké chuti rozeznáme, tedy na ty jednoduché sacharidy často označované jako cukry.

Určitě vám nejsou cizí názvy jako glukóza, fruktóza, sacharóza, laktóza… Jen jste si možná nebyli jistí, kam je zařadit. Nyní už ale budete vědět, že jsou to názvy jednotlivých cukrů, tedy jednoduchých sacharidů.

glukóza – hroznový cukr neboli krevní cukr
fruktóza – ovocný cukr
sacharóza – řepný cukr nebo třtinový cukr
laktóza – mléčný cukr
maltóza – sladový cukr v pivu

Jak víte, se sladkým by se to nemělo přehánět. Platí to nejen při ketonové dietě, ale i při běžné vyvážené stravě. Obecně by jednoduché sacharidy neboli cukry neměly přesahovat 10 % denního energetické přijmu. Pro průměrnou ženu je to zhruba 40 g cukru na den.

Toto množství cukru najdeme například ve:
4 dcl coly 
nebo
4 dcl pomerančového džusu
nebo
dvou zralých banánech
nebo
dvou sladkých jablíčkách.

Ano, i příjem ovoce bychom měli mít pod kontrolou a to přesně z důvodu příjmu jednoduchých sacharidů. A pokud patříte mezi ty, kteří si denně dají 1-2 kusy ovoce, na sladkosti už bohužel příliš místa nezbývá .

>NÁSLEDUJÍCÍ DÍL

>PŘEDCHOZÍ DÍL

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *