Výživový seriál: Jak na přílohy po KetoMix dietě

14.5.2019

Připravili jsme pro vás seriál 6ti krátkých článků, ve kterých vás provedeme sladkým sacharidovým světem.
Po skončení KetoMix diety se většina z vás vrátí k vyvážené stravě, která sacharidy v rozumné míře obsahuje a proto jsme se rozhodli vás vyzbrojit informacemi.

Jak už z našich vzdělávacích seriálů víte, sacharidy rozdělujeme na ty sladké jednoduché a potom na ty složené. Dnes vám vysvětlíme ty složené.

Složené sacharidy známe také pod názvem škroby a přijímáme je z pečiva, brambor, těstovin nebo například z rýže.

Škroby jsou složeny z mnoha jednoduchých sacharidů, tedy ze sladkých cukrů – a i přesto nejsou sladké. Je to tím, že škroby jsou na tyto malé sladké cukry rozštěpeny až ve střevech a tam už jejich sladkou chuť bohužel necítíme.

Doporučený denní příjem sacharidů pro průměrnou aktivní osobu se pohybuje od 4 do 6 g na kilo. Ženy by se měly držet spodní hranice a muži té horní.
Pro ženu o 60ti kilech je to tedy 240 g na den. Toto doporučení se však netýká ketonové diety, kde je maximální příjem 50 g na den. Nicméně, jakmile s ketonovou dietou skončíte, můžete sacharidy pomalu navyšovat z 50 g až na doporučené množství. Zvyšujte postupně na 100 g, 150 g a sledujte, jak vaše tělo reaguje. Pokud jste méně fyzicky aktivní nebo si váhu musíte bedlivě hlídat, není problém zůstat na 150-200 g na den.

 

 

 

Pro představu obsah sacharidů v pečivu a nejběžnějších přílohách:
– 200 g vařených brambor 30 g
– 200 g vařené rýže 40 g
– 200 g vařených těstovin 53 g
– 4 plátky toustového chleba (tedy dva zapečené tousty) 48 g
– jeden krajíc Šumavy 24 g

>NÁSLEDUJÍCÍ DÍL

>PŘEDCHOZÍ DÍL

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *