Co dál po KetoMix dietě? Jezte chytře!

11.4.2019

Přechod na nízkosacharidovou stravu nebývá pro většinu lidí komplikovaný. Její dodržování se ale pro mnohé stává oříškem. Pokud začnete s dietou KetoMix, začátek stravování s omezeným množstvím sacharidů pro vás bude podstatně jednodušší. Nebudete muset kontrolovat živiny a vitamíny, počítat makra a hlídat si dostatečný příjem tuků a proteinů. Přesto, díky KetoMix jídlům, dostane vaše tělo všechno, co v době diety potřebuje. Je ale jasné, že na dietě KetoMix nemůžete zůstat celý život. Naučte se proto o jídle přemýšlet, uvědomte si, co je skutečné jídlo a k čemu se po skončení KetoMix diety rozhodně nevracet. Nízkosacharidová strava má řadu výhod a pomůže vám zůstat na vaší ideální váze i v okamžiku, kdy již nedržíte striktní ketonovou dietu. 

  1. Nízký přísun tuků– vynechat cukry nestačí. Musíte je nahradit zdravými tuky, aby tělo dostávalo dostatek energie. Vyřazení jednoho makronutrientu musí být nahrazeno jiným. Ve vašem případě tuky.
  2. Konzumace polotovarů– jídla připravená k ohřátíjsou často plná rostlinných olejů, levných tuků a konzervačních látek. Mají tak se skutečným jídlem jen pramálo společného. Hledejte kvalitní jídlo.
  3. Příliš komplikované vaření– pokud vám KetoMix dieta vyhovala, protože příprava jídel byla snadná a rychlá, a pokud jste nebyli příznivcem dlouhého vaření ani před dietou, zkuste dodržovat stejný přístup i po skončení KetoMix diety. Je lepší mít deset oblíbených jídel a dokola je točit, než každý den zkoušet nové a po čase to vzdát kvůli “vyčerpání”.
  4. Nadměrná konzumace „povolených“potravin – povolená jídla musíte konzumovat s mírou. Půllitrová sklenice není “hrnek”, plná miska není hrst. Toto pravidlo nemusíte dodržovat striktně, jen nesklouzněte do nekontrolovatelné spotřeby.
  5. Podcenění příprav– nespoléhejte se na to, že když na vás přijde uprostřed dne hlad, něco vymyslíte. Připravte si dopředu, nebo alespoň promyslete, co budete jíst, co svačit, případně i kde to najdete. I když jste s KetoMix dietou už skončili, můžete nadále jíst její produkty – na cesty jsou skvělé koktejly i tyčinky. Pokud nestíháte vařit večeři, sáhněte po omeletách, polévkách nebo palačinkách.
  6. Používání rostlinných olejů– zdravé oleje jsou drahé. Při menším rodinném rozpočtu to může být opravdu vysoká položka, tak se cesta “menšího zla” zdá jako lákavá. Nevydávejte se po ní. Nahraďte je levnějšími a zdravějšími alternativami jako sádlo, máslo, nebo nepanenský olivový olej. Jsou cenově méně náročné a daleko zdravější než různé rostlinné oleje a margaríny.
  7. Nadměrná konzumace bílkovin– nízkosacharidová strava není strava s vysokým obsahem bílkovin. Pokud jíte jen netučné maso, nebo jen drůbež, vajíčka natvrdo bez čehokoli a podobně, v stravě máte velmi omezené množství tuků, ale nadměrné množství bílkovin. Doplňujte taková jídla tuky, aby se konzumování bílkovin normalizovalo na rozumnou úroveň.

Žádné komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *